Door het personeelstekort op Schiphol worden reisaanbieders en luchtvaartmaatschappijen gedwongen om een flink aantal vluchten in juli en augustus te schrappen. Het kan zijn dat zij je vlucht annuleren of omboeken. Zij nemen hierover contact met je op. Aegon, de verzekeraar waar wij veel doorlopende reis- en annuleringsverzekeringen hebben ondergebracht, heeft alvast een paar vooruitdenkvragen op een rij gezet, mét antwoorden.
Veelgestelde vragen:
Heb ik recht op een vergoeding wanneer mijn reisorganisatie of luchtvaartmaatschappij mijn vlucht annuleert?
Wanneer zij je vlucht annuleren, heb je recht op een vergoeding of een alternatieve vlucht vanuit je reisorganisatie of luchtvaartmaatschappij. Neem voor een oplossing contact met hen op. Aegon biedt in dit geval geen dekking.
Heb ik recht op een vergoeding wanneer mijn reisorganisatie of luchtvaartmaatschappij mijn pakketreis annuleert?
Wanneer zij jouw pakketreis annuleren, heb je recht op een vergoeding of een alternatieve vlucht vanuit je reisorganisatie of luchtvaartmaatschappij. Neem voor een oplossing contact met hen op. Dat geldt voor alles wat niet door kan gaan. Ook eventuele niet genoten vakantiedagen door een vertraagde vlucht kun je terugkrijgen. Aegon biedt in dit geval geen dekking.
Vergoeden jullie mijn ticket wanneer deze niet wordt vergoed door mijn reisorganisatie of luchtvaartmaatschappij?
Deze vergoedt Aegon niet. Wanneer je vlucht wordt geannuleerd, heb je recht op een vergoeding of een alternatieve vlucht vanuit je reisorganisatie of luchtvaartmaatschappij. Neem voor een oplossing contact met hen op.
Heb ik recht op een vergoeding als ik mijn verblijf, huurauto, excursie of evenement los heb geboekt?
Dit is afhankelijk van de dekking waar je voor gekozen hebt of Aegon dit vergoedt
Heb je de Aegon Doorlopende Reisverzekering met basisdekking? Dan heb je geen recht op een vergoeding van ons. Heb je de Aegon Doorlopende Reisverzekering met allriskdekking? Dan heb je recht op een vergoeding. Je hebt hier alleen recht op wanneer het hotel, de verhuurder, reisorganisatie of luchtvaartmaatschappij dit niet of gedeeltelijk vergoedt of geen oplossing biedt.
Wanneer je vlucht wordt geannuleerd, heb je recht op een vergoeding of een alternatieve vlucht vanuit je reisorganisatie of luchtvaartmaatschappij. Voor een oplossing neem je contact met hen op. Wij bieden in dit geval geen dekking.
Mocht je vraag of antwoord hier niet tussen zitten of heb je een andere verzekeraar voor je reis- en annuleringsverzekering? Neem dan met ons contact op!
Team De Jong & Van Diermen
info@jong-diermen.nl
033 – 298 2646