Waarom deze dienstenwijzer?
Assurantiekantoor De Jong & Van Diermen hecht aan goede voorlichting over de diensten die u worden aangeboden en waarvan u gebruik maakt. In deze dienstenwijzer is tevens opgenomen het wettelijk verplichte dienstverleningsdocument (dvd). Er wordt in het kort een aantal belangrijke onderdelen van onze dienstverlening besproken. De inhoud van onze dienstverlening en de structuur spelen hierbij een belangrijke rol. Voor aanvullende informatie kunt u ons bellen of mailen. Deze dienstenwijzer is ontstaan naar aanleiding van de door de verzekeringsbranche opgestelde Gedragscode Informatieverstrekking Dienstverlening Intermediair, kortweg GIDI. alsmede de per 1 januari 2006 van kracht geworden Wet Financiële Dienstverlening (WFD). Per 1 januari 2007 is hiervoor de WFT (Wet Financieel Toezicht) in de plaats gekomen. De complete tekst van deze wet vindt u op de website van de AFM, www.afm.nl. Een uitgebreide (pdf)versie van onze dienstenwijzer is hier te downloaden.
Klik hier voor het dienstverleningsdocument ‘vermogen opbouwen’
Klik hier voor het dienstverleningsdocument ‘risico’s afdekken’
Klik hier voor het dienstverleningsdocument ‘pensioenvraag’
Klik hier voor het dienstverleningsdocument ‘hypotheekvraag’
Klik hier voor toelichting dienstenwijzer.
Wie zijn wij?
Assurantiekantoor De Jong & Van Diermen bestaat in zijn huidige vorm sinds 1 januari 1995. Voor onze volledige dienstenwijzer verwijzen wij naar de bijlage. Een samenvatting van onze dienstenwijzer vindt u hieronder:
Onze toegevoegde waarde
Bijzonder ruime ervaring in het verzekeren van het MKB, veelal via nauwe samenwerking met brancheorganisaties, eveneens ruime ervaring in het verzekeren van particulieren. Wij spreken de taal van de ondernemer en wij kenmerken ons door een proactieve opstelling. Wij ontwikkelen in samenspraak met brancheorganisaties en bedrijven producten en diensten aangepast aan de behoefte van de organisatie of het bedrijf. Wij hebben ook voor onze particulier verzekerde speciale pakketten ontwikkeld, die zich kenmerken door een zeer complete dekking en een zeer concurrerende prijs. Onze schadeafwikkeling kenmerkt zich door snelheid en volledigheid, waarbij steeds het belang van onze verzekerde centraal staat.
Onze diensten
Onze diensten houden ruwweg het volgende in:
Advisering:
Het in kaart brengen van uw persoonlijke situatie;
Het in kaart brengen van uw situatie in relatie tot uw onderneming;
Het in kaart brengen van risico’s binnen uw onderneming;
Het beoordelen of u een verzekering of dienst nodig heeft en zo ja welke en waarom;
Het beoordelen van verzekeringsmaatschappijen, financiële instellingen en hun producten;
Het op maat maken en invoeren van inkomensgerelateerde regelingen voor ondernemers, directies en medewerkers;
Graag lichten wij de overwegingen toe die aan ons advies ten grondslag liggen.
Bemiddeling en administratie en beheer:
De bemiddeling bij het afsluiten van schade- en levensverzekeringen;
De controle van polis- / contractgegevens;
De incasso en afdracht van premies en uitbetaling van schaden;
Het beoordelen van de juistheid van de dekking op basis van beschikbare gegevens.
Begeleiding inzake:
Werkzaamheden benodigd voor het tot stand komen van de schade- en levensverzekeringen;
Schadebehandeling en inschakelen van experts;
Regresbehandeling ingeval van schuldige derde;
Regelen van uitkeringen van nabestaanden-, oudedags- en arbeidsongeschiktheidsvoorzieningen;
Opzeggen en oversluiten van verzekeringen en het treffen van andere voorzieningen;
Risicobeheer binnen uw onderneming;
Beoordelen van verzekeringspakketten op basis van second opinion.
Privacy
Uit hoofde van ons werk beschikken wij over gegevens van u als klant. Conform de Wet Bescherming Persoonsgegevens zullen deze niet zonder uw toestemming aan derden worden verstrekt!
Wat verwachten wij van u?
U mag aan onze adviezen en dienstverlening zeer hoge eisen stellen; maar wij verwachten ook iets van u. In ieder geval dat u ons tijdig de juiste gegevens verstrekt. Als ingeval van schade achteraf blijkt dat u bewust of onbewust onjuiste of onvolledige informatie heeft verstrekt, dan kan de verzekeringsmaatschappij besluiten tot geheel of gedeeltelijk afwijzen van uw claim! Heeft u elders verzekeringen lopen of worden deze beëindigd, laat het ons weten zodat wij de noodzakelijke acties kunnen ondernemen. Ook is het voor ons van belang op de hoogte te zijn van veranderingen in uw persoonlijke omstandigheden die van invloed kunnen zijn op de risico’s die u loopt en op de eventuele bestaande verzekeringen en voorzieningen. Te denken valt hierbij aan: geboorte, samenwonen, huwelijk, scheiding, wijziging van werkgever of beroep, verhuizing, overlijden, verbouwing of verandering in het gebruik van de verzekerde zaken. Maar uiteraard ook bij belangrijke wijzigingen in uw onderneming zoals verbouwingen, vestiging op een andere locatie, investeringen e.d. Door ons vroegtijdig te informeren stelt u ons in staat, u juist en adequaat te adviseren en contact te onderhouden met verzekeraars.
Bereikbaarheid
Voor onze klanten willen wij goed bereikbaar zijn. Ons kantoor is iedere werkdag geopend vanaf 8.30 uur tot 17.30 uur.
Relatie met andere verzekeringsmaatschappijen
Assurantiekantoor De Jong & Van Diermen is een onafhankelijke onderneming en dus niet gelieerd aan enige verzekeringsmaatschappij. In alle vrijheid kunt u een keuze maken uit ons aanbod. Wij kunnen bemiddelen voor nagenoeg alle verzekeringsmaatschappijen, die via intermediairs hun verzekeringen aanbieden in Nederland.
Onze kwaliteit
Wij zijn geregistreerd bij de Autoriteit Financiële Markten (AFM). Registratie is een wettelijke verplichting om te kunnen bemiddelen bij verzekeringen. Ons kantoor is ook aangesloten bij de NVA (Nederlandse vereniging van assurantieadviseurs en financiële dienstverleners). Dit betekent dat wij moeten voldoen aan bepaalde normen en kwaliteitseisen met betrekking tot advisering en de wijze waarop vakkennis van onze medewerkers op peil wordt gehouden.
Beëindiging relatie
U heeft het recht om op elk moment de relatie met ons kantoor te beëindigen. U kunt hiervoor de verzekeringsmaatschappij verzoeken de lopende verzekeringen over te sluiten naar een adviseur van uw keuze. Ook wij hebben het recht de relatie te beëindigen door de verzekeraar te verzoeken de lopende polissen over te boeken naar een andere intermediair van Uw keuze.
Klachten
Indien u een klacht heeft, kunt u die melden via de mail melden (info@jong-diermen.nl).
Wij garanderen u, dat deze direct in behandeling genomen zal worden door de directie. Mochten wij in samenspraak met u niet tot een bevredigende oplossing komen dan kunt u met uw melding terecht bij:
Klachteninstituut Financiële dienstverlening (Kifid)
Postbus 93257
2509 AG te Den Haag
www.kifid.nl
Privacy Statement
Assurantiekantoor De Jong & Van Diermen respecteert uw privacy en zal er dan ook op toezien dat de communicatie en gegevensuitwisseling met de bezoekers van deze site zo veilig mogelijk gebeurt.