Ton Rutten en Brigitte Sabbe zijn nu ongeveer 1,5 jaar klant van ons kantoor. Dit was voor ons reden om hen te vragen naar hun ervaringen. Derhalve hebben we contact gezocht met Ton om hem hierover wat vragen te stellen.
1) Hoe zijn jullie bij ons kantoor terecht gekomen?
Via een oud-collega en vriend.
2) Wat was hiertoe de aanleiding?
De aanleiding was dat we wilden onderzoeken wat onze hypotheekmogelijkheden waren om een andere woning aan te kopen. We wilden onze woning verkopen en een appartement terugkopen.
3) Wat was in eerste instantie de reden dat jullie besloten hebben om de hypotheek via ons kantoor te regelen?
Het eerste gesprek was heel verhelderend, duidelijk. Daarbij toonde de adviseur inventiviteit en betrokkenheid, waarbij we het gevoel kregen dat het echt op onze persoonlijke situatie was gericht. Daarom hebben we de keuze gemaakt om de hypotheek via De Jong en Van Diermen te regelen.
4) Hoe is de ervaring geweest gedurende het adviestraject?
De persoonlijke benadering werd bevestigd doordat we steeds gelijk geholpen werden als er vragen waren, ook buiten kantooruren. Verder werd er snel gereageerd richting de bank voor het aanvragen van de offerte en de afhandeling van de documenten die de bank nodig had om het uiteindelijke akkoord te geven.
5) Hoe kijken jullie nu terug op het hele traject?
Een prettige ervaring: de afhandeling was duidelijk. Ook werd er goed duidelijk gemaakt wat wel en wat niet kon. Wat we ook erg fijn vonden, was het afrondende gesprek, waarin alles nog een keer werd doorgesproken. Naast de hypotheek werd er ook gewezen op andere zaken die van belang waren; waar we op moesten letten binnen onze financiële situatie. De insteek is niet geld verdienen, maar het klantbelang staat voorop.
6) Wat voor cijfer geef jullie ons?
Ik zou zeggen een 10. Ik weet dat het een beetje absurd klinkt, maar wij zijn zeer tevreden.